ABOUT ME

-

Today
-
Yesterday
-
Total
-
  • How to Perform a Small Business Brand Audit?
    News 2020. 11. 16. 16:58

    1 How to conduct a brand audit of a small business
    1.1 Brand name
    1.2 Logo and icons
    1.3 Color palette
    1.4 Fonts
    1.5 Images and graphics
    1.6 Don't forget the layout

    The marketing is an ongoing process. Once you have established your systems and processes, it is important to continuously check and reassess them. Indeed, in the course of running a business, things change. Your brand expands or refocuses. The needs and expectations of your customers fluctuate. It is important that your marketing efforts remain fluid so that you can keep up with the natural evolution of your business.

    Part of this process is performing a brand audit. It's a good place to start for marketing consultants when they start working with a new client. It is helpful for small business leaders to have an outside perspective to assess their brand and provide them with feedback. And if you are a consultant yourself, it's important to audit your own brand every now and then!

    These are the essentials that anyone should consider when performing a brand audit for a small business.

    Brand name
    Start with the most visible part of the brand: the name. Does the name of your business communicate what you do? Often times, companies change direction over time. They may start to do one thing for a particular type of customer, and then, by stepping out into the world and interacting with real people, they may find that customer needs are different than they expected or that there are additional offers that their company should offer to provide a more complete service.

    It's a good idea for a business to pivot in order to meet demand, but it's also important that you consider a rebranding if your original name no longer describes what you do and who you serve.

    If you decide that a name change is appropriate, there are a number of things to consider. Is the new name you want to use under a registered trademark elsewhere? Is there a suitable domain name available online to reflect your new brand? Do you have a web designer to facilitate the transition from your old website to your new online site? And do you have a plan in place to let your current customers know about this change and to ensure that they still feel welcomed and well served by your business under its new name?

    Logo and icons
    After the name itself comes your logo. Your logo will be stamped on almost anything you design and do, so you want to make sure it represents you. Does your current logo reflect the look and feel you want your organization to look like?

    There are a number of design elements that set the tone for your logo and brand visuals like giveaways.

    Color pallet
    Can you identify three or four complementary colors that will help you tell your story? It is important to limit yourself to a series of colors . When you bring the whole rainbow into your design elements, you muddy the waters and make it difficult for your audience to find a dividing line in the story you are trying to tell with your logo and logo. color pallet.

    It is also important to choose colors that go well with each other. You may remember the concept of complementary colors from the elementary school art class, but do you know what other types of colors go well together?

    This Canva Color Wheel Overview and Color Theory gives you an overview of how to match colors on the color wheel. Whether you opt for complementary colors (which are opposite to each other on the color wheel), analogous colors (similar on the color wheel), or any of the other combinations that make sense from a color theory, it's important to be content with a narrow range of colors that tell your story while still matching perfectly.

    Fonts
    In addition to the color scheme, you should pay attention to the fonts you choose for your brand. The types of fonts you use can say a lot about the type of business you are.

    Again, adopting a wide variety of policies is not advisable. It's best to limit yourself to two or three fonts that you use consistently for all of your marketing assets. As with brand colors, the more fonts you introduce, the less clear your intentions and brand history are.

    The style, size, weight and spacing of the fonts are all elements that convey information to your viewers. A bold serif font that takes up a lot of space on the page can convey authority and strength, while a thin and delicate typeface can signal a warm and welcoming quality.

    The font you choose for your logo is important, but it is also essential that you choose complementary fonts for the rest of your assets, such as your website, print materials, and social media content. This Canva guide on how to pair fonts has lots of helpful tips to get you started.

    Pairing a serif with a sans serif is an easy way to create a sharp contrast between two font styles in a design. Playing with the size and weight of the font can help orient the eye. Larger fonts often attract attention, as do bold and all-caps messages. Avoid using fonts that are too similar or too different. Clashing fonts can distract the audience from the messages in the words on the page.

    Images and graphics
    Beyond your logo itself, you want to pay attention to other visual, image-based elements associated with your brand.

    Are the images you use professional? If you are creating your own images, invest the time to achieve them properly. Use a high-quality camera for all the photos you take, and make sure the look and feel are consistent. You should also try to tie your brand colors to your visuals. Can you incorporate your brand colors into your corporate images by having you and your team wear branded clothing?

    If you are creating digital icons or images, designing them in a professional editing tool can help you manage things like spacing, alignment, and keeping your colors and font styles. Mark. Canva is a great drag-and-drop tool for ensuring consistency across your different marketing assets. And if you're familiar with Adobe products like Photoshop or InDesign, you have even greater control over the images you create.

    For brands that distribute a lot of content, it can be useful to rely at least partially on image banks. But when you do, pay attention to the images you select. Your audience has a keen nose for pictures, and bad pictures can look very inauthentic (we've all seen photos from stock footage of the smiling team gathered around the whiteboard in the office). Again, if you are using archival images, try to find ones that match your brand's identity and color scheme.

    Don't forget the layout
    Many brands think that once they have their logo, color and fonts in hand, they're good to go. But the reality is, they're not quite over yet. Equally important is how all of these pieces fit together and relate to each other. Whether or not you present them in a unified way can really make or break your brand recognition.

    Establishing a brand style guide that dictates how all of the different elements of your brand interact with each other in any of your branded content is essential to ensuring consistency across all of your marketing materials. Whether it's your marketing team creating a new social media campaign, your sales team putting together a deck of cards, or the last member of your team ordering business cards, you want to be sure that all the styling elements of your brand are identical in all areas.

    Performing a small business brand audit is essential to ensure that your business is appropriately represented online and offline. You want the different elements of your brand's style to be aligned with what you do and with the people you serve. And because that changes sometimes, it's important that you adjust your image as well. Re-evaluating these crucial design elements helps you ensure that your message and mission are always aligned.

Designed by Tistory.